V piransko samostansko cerkev sv. Frančiška se bo vrnila slika beneškega renesančnega umetnika Vittoreja Carpaccia, le nekaj dni pred obiskom italijanskega predsednika Sergia Mattarelle v slovenski Istri. Ta dogodek simbolizira pomemben korak v procesu restituiranja umetnin, odnešenih med drugo svetovno vojno.
Carpacciojeva mojstrovina se vrača
Renesančna slika z motivom Marije z otrokom in svetniki, ki jo je ustvaril Vittore Carpaccio, bo ponovno krasila piransko cerkev sv. Frančiška. To delo je eno izmed številnih, ki so bila med drugo svetovno vojno odnešena iz istrskih cerkva in ustanov v Italijo. Zgodovinar Salvator Žitko je ob tej novici izrazil navdušenje, saj se je z vprašanjem vrnitve teh umetnin ukvarjal skoraj štiri desetletja. V svoji najnovejši knjigi je podrobno opisal “evakuacijo” umetnin iz Kopra in Pirana.
Diplomatski uspeh in pomen vrnitve
Ministrstvo za zunanje in evropske zadeve je z zadovoljstvom sprejelo vrnitev Carpacciojeve slike v Piran. Veleposlanik Tomaž Kunstelj, ki je bil del diplomatskih prizadevanj, poudarja, da vrnitev slike predstavlja zmago za vse vpletene. “Z vrnitvijo nihče ne izgubi,” pravi Kunstelj. “Kulturni prostor se dodatno opolnomoči tako za italijansko manjšino v Sloveniji kot za Slovence, kar bo tudi turistom ponudilo bolj celovito sliko mesta.”
Gvardijan Janez Šamperl iz minoritskega samostana sv. Frančiška v Piranu se aktivno pripravlja na pomemben dan. Izrazil je navdušenje nad tem, da se po 85 letih Carpacciojeva slika vrača v Piran in se veseli skupaj s prebivalci mesta.
Čeprav je vrnitev Carpacciojeve slike pomemben dosežek, delo še ni končano. Na seznamu umetnin, ki jih je treba vrniti v Slovenijo, je še približno 100 del. Diplomacija bo morala nadaljevati svoja prizadevanja za dosego tega cilja.