V zadnjih dneh je svetovna avtomobilska industrija pretresena zaradi obsežnih odpoklicev avtomobilov, ki so se izkazali za potencialno nevarne. Po tem, ko je Francija odpoklicala več kot dva milijona Citroenovih avtomobilov zaradi smrtno nevarnih zračnih blazin, se s podobnimi izzivi sooča tudi nemški avtomobilski gigant Volkswagen.
Gre za avtomobile, ki so na slovenskem trgu izjemno priljubljeni, kar odpira vprašanje o njihovi varnosti.
Francoski avtomobili v ospredju
Francija je po še eni smrtni nesreči v tej državi odredila odpoklic več kot dveh milijonov Citroenovih vozil, ki so opremljena z zračnimi blazinami japonskega proizvajalca Takata. Te zračne blazine so že od leta 2008 znane kot smrtno nevarne, a je Citroen ukrepal šele po desetih letih, ko je nesreča zahtevala življenje. Odvetnik Cristophe Leguevaques, ki zastopa svojce žrtev, pravi:
“Težava je v tem, da od leta 2008 vsi vedo, da so zračne blazine Takata smrtno nevarne. Citroen je čakal do leta 2024, pri čemer je izgubil deset let, preden je začel ukrepati, ker se je v Franciji zgodila nesreča s smrtnim izidom.”
Volkswagen s podobnimi težavami
Nemški proizvajalec Volkswagen je sledil francoskemu zgledu in izdal opozorilo lastnikom svojih avtomobilov. V opozorilu so navedli, da zaradi potencialne eksplozije modula med sprožitvijo zračne blazine, sovoznikovega sedeža ne smejo uporabljati, dokler blazina ni zamenjana.
To velja za šest najnovejših modelov, vključno s Polo, Passat, Taigo, ID 7 in ID Buzz. Vsi lastniki prizadetih vozil so bili o tem obveščeni.
Ogroženost slovenskih voznikov
Vprašanje, ki se poraja, je, ali so ogroženi tudi slovenski vozniki. Informacije od uvoznika Citroena ali Volkswagna niso bile pridobljene, vendar odgovorni urednik AMZS Motorevije Blaž Poženel pravi:
“Če njihovi avtomobili sodijo v tisto serijo, ki je prizadeta s temi varnostnimi mehi, jih bodo tako ali tako obvestili s strani uvoznika ali serviserja.”
Lastniki morajo biti pozorni na ta vpoklic, saj je to zakonsko določeno. Neupoštevanje lahko povzroči, da vozilo na tehničnem pregledu ne bo dobilo zelene luči.
Stellantis in težave s krmilno verigo
Stellantis, lastnik znamk Peugeot, Citroen, Fiat, Opel in DS, je začel odpoklic vozil, ki jih poganja dizelski motor 1.5 BlueHDi, izdelanih med letoma 2017 in 2023. Težava s krmilno verigo, ki sinhronizira odpiranje in zapiranje ventilov, je prizadela številne priljubljene modele, kot so Citroen C3 in C4, Opel Corsa in Mokka ter Peugeot 208, 2008 in 308.
V Franciji bodo postopoma odpoklicali 636.000 vozil, še več pa v drugih evropskih državah. Stellantis je ob tem podaljšal garancijo na prizadete modele na deset let ali 240.000 kilometrov, kar omogoča lastnikom, da zahtevajo odškodnino ob pogoju, da je vzdrževanje vozila potekalo v skladu s smernicami.
Vse te informacije so pomembne za voznike, da zaščitijo sebe in svoje sopotnike. Ostanite obveščeni in preverite, ali je vaše vozilo med prizadetimi modeli.
Spletno uredništvo Naša Primorska