Petarde? Ne, hvala! Kampanja za mirne praznike in srečne živali

Petarde min Petarde min

Zaščita živali in mladostnikov

V Ljubljani se je 9. decembra začela že 12. etapa kampanje “Petarde? Ne, hvala!”, katere cilj je zmanjšati trpljenje živali in opozoriti na nevarnosti uporabe petard med mladostniki. Organizatorji želijo nagovoriti predvsem mlajše najstnike ter jih spodbuditi k razmisleku o posledicah njihovih dejanj. Kampanja poudarja stisko živali, ki so izpostavljene glasnim pokom, ter poziva k empatiji, odgovornemu ravnanju in spoštovanju zakonodaje.

Nevarnosti uporabe petard

Kljub zakonski prepovedi prodaje petard v Sloveniji se te še vedno množično uporabljajo. Mladi jih pogosto kupujejo prek družbenih omrežij, kot so TikTok in Instagram, ali na črnem trgu. Kampanja je posebej usmerjena na mlajše najstnike, stare od 12 do 15 let, ki kljub opozorilom še vedno poskušajo pridobiti petarde.

Inovativni pristopi kampanje

V okviru kampanje so v agenciji DROM Agency na TikToku in Instagramu ustvarili profile, ki so se pretvarjali, da ponujajo petarde. Rezultati so pokazali, da več kot 100 mladostnikov, večinoma fantov, starih od 12 do 15 let, poskuša kupiti petarde prek teh profilov. To jasno kaže na potrebo po večjem ozaveščanju te starostne skupine.

Močno sporočilo s ponarejenimi petardami

Eden osrednjih elementov kampanje je distribucija “ponarejenih” petard, ki ob odprtju “eksplodirajo” v zvok živali v stiski. V škatli so plišaste igrače psa ali mačke ter avdio čip, ki predvaja zvoke prestrašene živali. Sporočilo nagovarja uporabnike: “On sliši tvoje petarde. Ali ti slišiš njegov strah?”

Širjenje sporočila s pomočjo ambasadorjev

Kampanja vključuje sodelovanje z ambasadorji in njihovimi, s pomočjo AI tehnologije ustvarjenimi prestrašenimi ljubljenčki. Med njimi so Katarina Benček s pomerancem Grizlijem, Alen Podlesnik z mačkonom Čunkijem in Jurij Zrnec z malim italijanskim hrtom Pablom. Njihove osebne zgodbe pripomorejo k širjenju sporočila in ozaveščanju širše javnosti.

Uspehi in nadaljnji cilji kampanje

Kampanja je po raziskavi Valicon iz leta 2021 dosegla že 85% Slovenk in Slovencev. Več kot 11 občin je ukinilo ognjemete, 6 od 7 večjih trgovcev pa je prenehalo s prodajo pirotehničnih izdelkov. Damjan Koren iz podjetja TAM-TAM poudarja, da “boj proti petardam še ni končan” in da je ozaveščanje še vedno potrebno.

 

Add a comment

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja