Gladovna stavka portoroškega zlatarja: “Vztrajal bom, dokler mi bo zdravje dopuščalo”
Osebna drama v Portorožu
V središču Portoroža se že 12 dni odvija dramatična zgodba. Arben Seli, 48-letni zlatar in lastnik družinske zlatarne, ki deluje od leta 1976, se je odločil za gladovno stavko. Razlog za njegovo odločitev je škoda v višini 166.000 evrov, ki jo je utrpel med obnovo turističnega kompleksa Hotelov Bernardin, ki ga izvaja podjetje Riko. Zaradi neustreznega odziva odgovornih in zavrnitve priznanja celotne škode, se Seli ne more lotiti prenove svoje trgovine, ki je zaradi incidenta zaprta.
“Uničujejo življenjsko delo moje družine. Ne morejo tako delati z ljudmi. Vztrajal bom, dokler mi bo zdravje dopuščalo in dokler ne bom dosegel pravice,” je jasen Seli.
Škoda zaradi vodnih vdora
V zlatarno je med prenovo hotela prišlo do več vodnih vdorov, prvič novembra 2023 in drugič marca 2024. “Voda je začela teči od vsepovsod. V nekaj dneh je bila celotna 55 m² velika trgovina uničena, vključno s pohištvom in električno inštalacijo. Od celotne opreme smo rešili le tri kose pohištva,” pripoveduje Seli.
Odškodninski zapleti
Zavarovalnica Triglav, pri kateri je zavarovan izvajalec del, podjetje Riko, ponuja le delno odškodnino v višini 56.000 evrov. Razlog za to je, da so odškodnino izračunali po svojih metodologijah, pri čemer so od zneska odšteli vrsto postavk. Seli pa se je odločil, da bo proti podjetju Riko sprožil tožbo, saj se ne strinja z njihovim predlogom.
“Zagotovili so mi svojega mizarja za sanacijo, kar pa zame ni sprejemljivo, saj je bilo pohištvo vrhunske kakovosti. Ne morem dovoliti, da se to popravi na tak način,” dodaja Seli.
Gladovno stavko nadaljuje vsak dan
Seli vsak dan od 10. do 15. ure mirno protestira pred svojo zaprto zlatarno. Družina se že 14 mesecev spopada z izgubo prihodkov, kljub temu da morajo plačevati prispevke in stroške. “Ta zlatarna je del mene. Vztrajal bom, dokler ne bom dosegel pravice,” poudarja.
Odziv Sava Turizem in Riko d.o.o.
V Savi Turizem, investitorju sanacijskih del, so potrdili, da so obveščeni o situaciji. “Lastnik zlatarne in podjetje Riko iščeta rešitev za nastalo situacijo. Pozvali smo podjetje Riko, da čimprej razreši nastalo situacijo, saj nam je v interesu, da gospod Seli čimprej ponovno prične s poslovanjem,” so zapisali.
Podjetje Riko pa je v svojem odgovoru poudarilo, da so takoj pristopili k sanaciji in ponudili pomoč, ki pa je Seli ne bi sprejel. “Obžalujemo, da je prišlo do izliva vode v zlatarno. Ponudili smo vso pomoč pri sanaciji poškodb, vendar gospod Seli ni sprejel našega angažmaja,” so dodali.
Zavarovalnica Triglav brez konkretnih odgovorov
Na Zavarovalnico Triglav so se obrnili novinarji, da bi pridobili dodatna pojasnila glede razlike med ocenjeno škodo in ponujeno odškodnino. Vendar konkretnih odgovorov niso prejeli, saj zavarovalnica navaja zaupnost podatkov.
Zakonodajni postopki in pravna sredstva
Če se oškodovanec s presojo zavarovalnice ne strinja, se lahko pritoži, kar vključuje tudi možnosti kot so arbitraža ali mediacija.
Zgodba portoroškega zlatarja Arben Seli opozarja na zapletenost in težave, s katerimi se podjetniki soočajo v sodobnem poslovnem okolju, ter na pomembnost pravice in pravičnega obravnavanja oškodovancev.
Spletno uredništvo