V prvem četrtletju leta 2025 je ameriški proizvajalec električnih vozil Tesla zabeležil dramatičen upad prodaje v Evropski uniji, kar je povzročilo val vprašanj in analiz. Podatki Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) kažejo, da je Tesla v tem obdobju prodala nekaj več kot 36.000 vozil, kar predstavlja 45-odstotni padec v primerjavi z enakim obdobjem prejšnjega leta.
Analitiki kot glavni razlog za ta upad navajajo vlogo Elona Muska, izvršnega direktorja Tesle, v kabinetu ameriškega predsednika Donalda Trumpa. Ta vloga je povzročila pozive k bojkotu Teslinih vozil po Evropi in ZDA ter celo vandalizem v Teslinih prodajnih salonih. Samo v marcu je prodaja Tesel v EU padla za 36 odstotkov, kar je največji padec med vsemi večjimi proizvajalci avtomobilov v regiji, čeprav se je splošna prodaja električnih vozil povečala.
Finančni udarec
Poleg padca prodaje je Tesla poročala tudi o 71-odstotnem padcu dobička v prvem četrtletju, ki je znašal 409 milijonov dolarjev, medtem ko so se prihodki znižali za devet odstotkov na 19,3 milijarde dolarjev. Elon Musk je že napovedal, da bo maja zmanjšal svojo vlogo v Trumpovi administraciji in se znova bolj osredotočil na vodenje Tesle, kar naj bi pomagalo izboljšati poslovne rezultate podjetja.
Tržni delež električnih vozil
Kljub težavam, s katerimi se sooča Tesla, prodaja električnih vozil v nekaterih evropskih državah, kot sta Nemčija in Velika Britanija, še naprej raste. Po podatkih ACEA električna vozila predstavljajo 15 odstotkov trga EU. Največji delež imajo hibridna vozila (36 odstotkov), sledijo avtomobili na bencinsko gorivo z 29 odstotki.
Perspektive in prihodnji ukrepi
Elon Musk se zaveda, da mora Tesla hitro ukrepati, da bi se izognila nadaljnjim izgubam. Njegova odločitev, da se bolj posveti Tesli, bi lahko bila ključna za preobrat v poslovanju. Prav tako bo pomembno, kako bo podjetje obvladovalo odnose z javnostjo, da bi zmanjšalo negativne učinke trenutne politične situacije.
Čeprav Tesla trenutno preživlja težko obdobje, ostaja dejstvo, da se povpraševanje po električnih vozilih na globalni ravni povečuje. Za Teslo je ključno, da izkoristi to priložnost in se prilagodi tržnim spremembam, da bi ohranila svoj vodilni položaj v industriji električnih avtomobilov.
Spletno uredništvo Naša Primorska