Na novih šestpasovnicah v Sloveniji bo najvišja dovoljena hitrost vožnje verjetno znižana. Medtem ko je trenutno na štiripasovnih odsekih dovoljena hitrost 130 kilometrov na uro, se pričakuje, da bo v prihodnosti omejena na 110 ali 100 kilometrov na uro. Ta sprememba je posledica tako varnostnih razlogov kot tudi prizadevanj za izboljšanje pretočnosti prometa.
Zmanjšanje hitrosti zaradi varnosti in pretočnosti
Prometni strokovnjaki menijo, da bi morala Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) na novih šestpasovnih odsekih na štajerski in primorski avtocesti omejiti najvišjo dovoljeno hitrost. Takšna odločitev bi doprinesla k večji varnosti na cestah, hkrati pa bi lahko izboljšala pretočnost prometa, ki se na teh odsekih pogosto sooča z zastoji.
Širitev avtocestnih odsekov
Na prometno zelo obremenjenem štiripasovnem odseku štajerske avtoceste, ki povezuje Ljubljano z Domžalami in Zadobrovo, se že poleti pričakuje začetek gradbenih del. Dars je v začetku lanskega decembra objavil javno naročilo za širitev 15-kilometrskega odseka avtoceste, za kar je bila izbrana najcenejša ponudba novomeškega podjetja CGP, ki znaša 80,8 milijona evrov brez DDV. Če bo vse potekalo po načrtih, naj bi bila širitev dokončana najpozneje do leta 2027.
Načrti za dodatne izboljšave
Dars poleg tega načrtuje tudi širitev še enega odseka na primorskem kraku avtoceste, med Kozarjami in Vrhniko oziroma Logatcem. Ta projekt predvideva dodaten tretji vozni pas na 13-kilometrskem odseku, za kar Dars trenutno čaka na pravnomočno okoljevarstveno soglasje Ministrstva za okolje, podnebje in energijo.
Omejitev hitrosti na novih šestpasovnicah je le eden izmed ukrepov, ki jih Dars načrtuje za izboljšanje prometne varnosti in pretočnosti. S širjenjem obstoječih avtocestnih odsekov in zmanjšanjem hitrosti se Slovenija usmerja k bolj učinkovitemu in varnemu prometnemu sistemu.
Spletno uredništvo